Daha önceleri Richard Trevithick adında bir mühendis 1804 tarihinde Tram-Waggon adlı bir lokomotif yapmış ve bu lokomotif Pennydarran-Cardiff arasındaki 16 kilometrelik yolu 10 ton demir yüküyle 5 saatte almış.
Ancak bu lokomotif bizim ilk yerli üretim otomobilimiz olan Devrim'in akıbetine uğramış ve yoldaki beklemeler ve tamirler yüzünden çok vakit geçirince yararlı olmadığına karar verilmiş ve kullanılmamış veya geliştirilmeye çalışılmamış.
Ancak bu lokomotif bizim ilk yerli üretim otomobilimiz olan Devrim'in akıbetine uğramış ve yoldaki beklemeler ve tamirler yüzünden çok vakit geçirince yararlı olmadığına karar verilmiş ve kullanılmamış veya geliştirilmeye çalışılmamış.
Daha sonra 1813'te, Blackett adında bir İngiliz, Newcastle şehrî yakınlarındaki Wylam kömür ocaklarında kullanılmak üzere, ilk lokomotifi yapmış. ancak çok basit ve gürültülü olan bu lokomotif de pek bekleneni verememiş.
Böylece trenin mucidi olarak anılma şerefine, 1814 yılında dikey çift silindirli bir lokomotif yaparak, buharla yürütme usulünü ortaya koyan George Stephenson nail olmuş.
hmenu(5,61025,5249)
Böylece trenin mucidi olarak anılma şerefine, 1814 yılında dikey çift silindirli bir lokomotif yaparak, buharla yürütme usulünü ortaya koyan George Stephenson nail olmuş.
hmenu(5,61025,5249)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder